
Motivationsorienteringer-Motivation Orientations
In order to
facilitate students learning it is important to know what motivates them, and what
barriers affect their learning process. Better understanding of students and finding better ways
to motivate them will break down their barriers.
1. Vidensmotivation- knowledge motivation
Is about: Curiosity, inquisitive • Preoccupation with the outside world -and especially 'myself' in the world • connection for everyday use
2. Præstationsmotivation -achievement Motivation
2. Præstationsmotivation -achievement Motivation
Is about: Social comparison and competition • Determination of doing good (best) • Focus on demonstrating competence
3. Mestringsmotivation
Is about: Progression - the individual moves • Prerequisites for and expectations of coping • Access to feedback and support • Master of conduct often for interest
4. Relationsmotivation- relational motivation
Is about: Experience of belonging • Meaningful relationships - both professionally and socially • Classroom culture and the social climate of the education
5. Involveringsmotivation_ involvement Motivation
Is about: Open learning processes • Experiments • Creativity • Co-creation / co-creation
Kære Karoline
ReplyDeleteI dit blogindlæg er det vigtigt, at du beskriver, hvordan du kan anvende ovenstående model over motivationsorienteringer i forhold til din undervisning.
Eksempelvis kan du kigge på de fem motivationsorienteringer og beskrive, hvordan og hvilke teknologier der kan hjælpe med at håndtere nogle af udfordringer, som knytter sig til de forskellige motivationsorienteringer.
Det er altså vigtigt, at du reflekterer over, sammenhængen mellem teorier og teknologier i en læringskontekst.
God fornøjelse med det videre arbejde. Agnete
Hej Karolina!
ReplyDeleteJeg forsøger lige at give lidt feedback ;o)
Jeg tænker, du kan prøve at beskrive hvornår du benytter hvilke motivationsfaktorer i din undervisning, og om der er noget der er mere udfordrende for dig end andet? Hvordan finder du ud af hvad der motiverer dine elever, og hvordan kan man "break down their barriers"? Hvad kan modstand mod læring betyde? Og hvordan håndterer du modstand mod læring?